Stallet hela morgonen! Har varit och fodrat, mockat och släppt ut hästar, samt lagt in mat åt alla 🙂

Just nu så är det 30 hästar, så när det är fullt är det 33 hästar vilket det snart är. Så det tar lite tid att slänga på alla täcken och plocka ut dem. Och sen så skulle det mockas åt 23 hästar! Men i dag var det lite skönt att komma upp på morgon. Även fast jag har Sveriges dåligaste morgonhumör, stackars min mamma!

Så nu har jag varit hemma i 40 minuter och ska snart bege mig till stallet igen för att ge hästarna lunch. Och senare ska jag visa cornetto en lite mini sväng.

Föresten Dono var så himla söt i morse. Jag tog på honom grimma och gick ut ur stallet. Mamma skulle ta honom men hon var rätt långt bort och gick rätt segt så jag orka inte stå kvar. Jag skulle hämta bugatti som stod en bit bort. Så jag slängde grimmskaftet över halsen och gick. Och jo då min lilla häst står bara snällt kvar och kollar! Haha han är så snäll så det är helt sjukt, han förvånar mig varje dag. Kan säga att jag aldrig hade gjort så om jag inte vetat att hästen inte gått någon stans. Om han blir rädd står han och skakar, han typ låser sig lite istället för att springa.